Tämä peli sai ensimmäisen sysäyksen eteenpäin, kun pelin kehitystiimi voitti lisenssin Unreal Enginen versioon 2.5, sekä sitä seuraavaan, versioon 3.0. Lisenssipotti osui tiimin kohdalle vuoden 2005 puolella, jolloin nVidia yhdessä Epic Gamesin kanssa järjestivät videopelikilpailun. Kilpailussa haettiin pelejä, jotka oli rakennettu käyttämällä Unreal-pelimoottoria. Voittajaksi valittiin Red Orchestra: Combined Arms -modi. Sen tehnyt joukkue perusti pelitalon, nimeltään Tripwire Interactiveksi.
Tripwire Interactiven Red Orchestra: Ostfront Ostfront 41–45 julkaistiin suurelle yleisölle ensimmäistä kertaa 14. maaliskuuta 2006. Se oli pelitalon ensimmäinen julkaisu. Ostfront on sotapeli, joka sijoittuu 2. maailmansodan itärintamalle. Pelissä voi rynniä taistelukentillä sekä neuvostosoturina että saksalaisten puolella. Pelissä on useita jalkaväkikenttiä, sekä yksinomaan tankkitaisteluita ja eräitä kenttiä, joissa yhdistyvät molemmat lajit. Red Orchestran viimeinen kehitysversio julkaistiin vuoden 2007 keväällä. Silloin peliin pullahti yhteensä 10 uutta peliyhteisön tekemää karttaa. Tripwiren väki osallistui karttojen hiomiseen. Eräitä viimeisiä virallisia RO-karttoja ovat:
DHMod.com on nettipalvelu, jolla Discord-tilillä kirjautuvat Darkest Hour -pelaajat voivat lahjoittaa toisilleen erilaisia rahanarvoisia esineitä. Tässä palvelussa rahana käytetään Bitcoin SV:tä (BSV), joten raharvoisten lahjoitusten vastaanottaminen edellyttää esimerkiksi Money Button -lompakkoa,tai RelayX:ää, tai jotain muuta BSV-lompsaa.
Tällä sivulla esitetty informaatio saattaa olla ajasta jäljessä.