Darkest Hour pureutuu 2. maailmansotaan ja sen länsirintaman puuhiin sodan loppuvuosina. Sotateatterina toimii etenkin Normandian maihinnousualueet kesäkuussa 1944. Darkest Hourin valmistanut modaustiimi ryhtyi tekemään tätä peliä vuonna 2006. Ensimmäinen kehitysversio ilmestyi kesällä 2008. Pelaaja voi taistella saksalaisten, yhdysvaltalaisten, englantilaisten ja kanadalaisten väreissä.
Darkest Hourin viimeinen versio julkaistiin 16. joulukuuta 2011. Peli on siten virallisesti jäänyt kehitysversioon 5.1. Päivitys toi mukanaan pääasiassa hienosäätöä pelimekaniikkaan ja -kenttiin. Sitä edellinen, toukokuussa 2011 ilmestynyt jättipäivitys, vei pelin versioon 5.0. Tämä peli on siis käytännössä päättänyt taipaleensa, mutta pelin kehittäjät saattavat myöhemmin julkaista bugipaikkauksen ja samalla tehdä muitakin pieniä hienosäätöjä pelimekaniikkaan. Darkest Hour on laitettu ladattavaksi Steamin kautta, kuten muutkin Red Orchestra: Ostfront Ostfront 41–45 -peliin tehdyt modit. DH:n vitosversio esittelee useita uusia kenttiä, jotka ovat: Bridgehead, Caen, Cambes-en-Plaine, Carentan Causeway, Gran, Hill 400, Kommerscheidt, Lutremange, Poteau Ambush, Simonskall and Vieux Recon. Monet näistä ovat combined arms -tyylisiä ratoja — eli sellaisia, joissa jalkaväellä sekä telaketjukalustolla on roolinsa.
Kesäkuun 17. vuonna 2010 julkaistiin DH:n versio 4.0. Se sisälsi bugikorjauksia ja korjauksia pelin toiminnallisuuksiin, sekä esitteli uusia ajoneuvoja. Uudet moottoroidut ajoneuvot ovat M36 Jackson “Slugger” sekä Panzer III AUsf. N. Näiden lisäksi 4.0 sisälsi yhteensä kuusi uutta pelikenttää. Erikoisuutena mainittakoon pelihahmon mahdollisuuden kiivetä aitojen ja muiden esteiden yli. Tämän version myötä lisäksi tuli mahdolliseksi nakella värisavuja esimerkiksi painopisteen merkitsemiseksi. Tripwire Interactiven väki uutisoi fooruminsa yhteydessä Darkest Hourin olevan Red Orchestran suosituin modifikaatio. Pelin nelosversio sisältää mm. seuraavanlaisia karttoja:
Tämän modin takana on ollut laaja kehitystiimi, johon on kuulunut parikin projektikoordinaattoria, avainasemassa olevia kehittäjiä, animaatioiden toteuttajia, koodaajia ja kenttäsuunnittelijoita.
Tämän pelin kehitys on lakannut. Tällä sivulla esitetty informaatio saattaa olla ajasta jäljessä.